Jag är mycket för det där med traditioner

Nu är jag klar med julklappsinköpen och det känns väldigt bra måste jag säga, jag måste bara slå in julklapparna men det är ju bara roligt. Det känns skönt att vara klart med allt i god tid och slippa behöva stressa runt i sista minuten som jag brukar få göra.

Nu är det bara att luta sig tillbaka och se fram emot julen. Allt är ordnat och julstämningen är på topp. Det jag ser fram mest emot är själva julstämningen och julmaten. Det finns ju inget godare än ett riktigt julbord. Jag gillar alla högtider egentligen, påsk, lucia, julen.

Det jag gillar är att man pyntar och det blir en speciell stämning. När det är påsk ska man ha en massa kycklingar framme och man ska äta mycket ägg. På lucia ska man gå upp tidigt, titta på luciatåget och äta lussebullar. Jag är mycket för det där med traditioner helt enkelt.

Man kan skaffa sig egna traditioner också. Små traditioner som att alltid äta tacos på fredagar till exempel. Jag ska nog skaffa ännu mer traditioner, det finns inga gränser för hur mycket tradition man kan skapa.